"TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA" KATA KATA KERAMAT, NAMUN APAKAH ERTINYA JIKA MELAYU HANYA TINGGAL NAMA DI TANAH AIRNYA SENDIRI..



"PERKASA PEMBELA BANGSA, BENTENG NEGARA, TANAH BERDAULAT"


(MOHON ADD FRIEND DI FACEBOOK: www.facebook/perkasanegerisembilan UNTUK INFO YG LEBIH AKTIF)
ADAT ORANG MANDI DI KOLAM,
TIDAK MANDI MEMBASUH MUKA,
ADAT ORANG BERTIKAM,
TIDAK MATI MERASA LUKA.

13 Mei merupakan satu pengalaman dan pengajaran yang tidak dapat kita lupakan buat selama lamanya.Kerana kejadian itu dapat menunjukkan kepada kita semua tentang bahaya bahaya yang boleh timbul sekiranya kita terlampau lalai atau cuai.
Kita seharusnya bangga dengan apa yang telah kita capai.Dengan semangat perpaduan dan keharmonian serta kerjasama dan rasa muhibah,maka kita telah mengatasi segala kesulitan untuk mencapai kemajuan dan kemakmuran yang tidak ada tolok bandingnya.
Oleh itu,amatlah mustahak bagi kita semua untuk cuba sedaya upaya hidup bersama sama dan cuba memahami antara satu sama lain dengan semangat persefahaman,hormat menghormati agar kita dapat memelihara keharmonian dan keamanan.
-Tunku Abdul Rahman,1969-
PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA) NEGERI SEMBILAN DARUL KHUSUS TELAH DI LANCARKAN SECARA RASMI PADA 21 JUN 2009 PADA JAM 8.30 MALAM BERTEMPAT DI KOMPLEKS BELIA DAN SUKAN PAROI OLEH YB DATUK IBRAHIM BIN ALI, PRESIDEN PERKASA MALAYSIA

Monday, January 25, 2010

BIADAP!

Di saat umat Melayu masih bersedih diatas kehilangan Almarhum Tuanku Iskandar kita dikejutkan dengan perbuatan yang tidak bertanggungjawab dalam laman Facebook dan blogs.
Langung tiada perasaan hormat kepada raja raja Melayu dan pemimpin Melayu. lebih lagi dalam keadaan yang amat baru dan masih berkabung. Perbuatan yang amat melukakan hati bukan sahaja kerabat DiRaja Johor tapi seluruh umat Melayu di negara ini.
Seharusnya perkara seperti ini di ambil tindakan tegas kerana ia boleh menggugat keselamatan negara apabila timbul perasaan benci pada sesuatu bangsa.
Sudah terlalu banyak perkara yang mengugat perasaan orang Melayu. Isu kalimah Allah masih belum reda. Lupakah kita pada pada seorang yang menghina negara kita melalui lagu Negarakuku? Nawawee.. kononnya atas nama kebebasan, mengkritik pihak keselamatan negara, menghina Agama Islam dengan menyamakan azan subuh seperti ayam berkokok, menghina wanita Islam yang bertudung. Apa tindakan kita kita? Memaafkan..? dan kemudian si namawee membuat video pula mengutuk TNB. apakah budaya ini? dari mana datangnya? Sesuka hati mengutuk, menghina tanpa mengira sensitiviti bangsa Melayu kita.
Budaya ini sama seperti yang diperkenalkan oleh seorang yang mendakwa pejuang rakyat, berdemostrasi di jalanraya. Namun hakikatnya memperjuangkan peribadi. Membakar perasaan rakyat untuk membenci kerajaan. Memecah belahkan umat Melayu, mengadaikan maruah bangsa asalkan matlamat peribadi tercapai.
Kenapakah semudah itu kita diperlakukan? Kita dihina di tanahair sendiri. Raja kita tidak dihormati. Agama kita dicabar kedaulatannya. siapakah mereka yang sungguh berani ini..?
Mereka ini adalah orang yang telah banyak kita beri kemudahan, yang telah banyak kita bertolak ansur, Kerana sifat lemah lembut dan sopan santun yang tidak bertempatlah kita jadi begini. Kita jadi begini kerana kita sendiri orang Melayu yang lebih suka berpecah sesama sendiri, Kita tidak bersatu dalam memperjuang dan mempertahan kan hak kita. Hak yang kita warisi dari nenek moyang kita, hak yang kita tidak pernah rampas dari sesiapa. Hak kita adalah hak sejati.
Sejarah telah membuktikan bahawa Empayar Melaka tumbang kerana dendam dan tamak haloba. Empayar Melaka juga tumbang kerana rakyatnya ' merasa selesa',. akhirnya musuh dalam selimut mengambil kesempatan di atas kelemahan itu. 400 tahun akhirnya bangsa Melayu dijajah. 400 tahun masa diambil untuk menebus kembali maruah, dan kini hanya baru 50 tahun kita merdeka, seolah kembali melupakan sejarah.
Kesatuan Melayu kembali rapuh dan pudar. Bukan setakat kesedaran kita perlukan tetapi kesedaran yang benar benar kita hayati dan fahami.
Kita leka kerana kita merasa selesa dan tidak peka. Usah disalahkan bangsa lain jika mereka berani meminta hak kita. Kerana mereka asalnya mendatang dan bersifat survival. Mereka kreatif untuk kelansungan hidup.Mereka kreatif untuk mengubah nasib bangsa mereka.
Namun apakah yang kita telah lakukan untuk survival dan kelangsungan hidup bangsa kita.?
Tepuk dada tanyalah hati...
PERLEMBAGAAN MENJAMIN KEHARMONIAN

No comments: