"TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA" KATA KATA KERAMAT, NAMUN APAKAH ERTINYA JIKA MELAYU HANYA TINGGAL NAMA DI TANAH AIRNYA SENDIRI..



"PERKASA PEMBELA BANGSA, BENTENG NEGARA, TANAH BERDAULAT"


(MOHON ADD FRIEND DI FACEBOOK: www.facebook/perkasanegerisembilan UNTUK INFO YG LEBIH AKTIF)
ADAT ORANG MANDI DI KOLAM,
TIDAK MANDI MEMBASUH MUKA,
ADAT ORANG BERTIKAM,
TIDAK MATI MERASA LUKA.

13 Mei merupakan satu pengalaman dan pengajaran yang tidak dapat kita lupakan buat selama lamanya.Kerana kejadian itu dapat menunjukkan kepada kita semua tentang bahaya bahaya yang boleh timbul sekiranya kita terlampau lalai atau cuai.
Kita seharusnya bangga dengan apa yang telah kita capai.Dengan semangat perpaduan dan keharmonian serta kerjasama dan rasa muhibah,maka kita telah mengatasi segala kesulitan untuk mencapai kemajuan dan kemakmuran yang tidak ada tolok bandingnya.
Oleh itu,amatlah mustahak bagi kita semua untuk cuba sedaya upaya hidup bersama sama dan cuba memahami antara satu sama lain dengan semangat persefahaman,hormat menghormati agar kita dapat memelihara keharmonian dan keamanan.
-Tunku Abdul Rahman,1969-
PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA) NEGERI SEMBILAN DARUL KHUSUS TELAH DI LANCARKAN SECARA RASMI PADA 21 JUN 2009 PADA JAM 8.30 MALAM BERTEMPAT DI KOMPLEKS BELIA DAN SUKAN PAROI OLEH YB DATUK IBRAHIM BIN ALI, PRESIDEN PERKASA MALAYSIA

Wednesday, March 31, 2010

BIRO PERUNDANGAN PERKASA

PERKASA telah berjaya menjalankan Mesyuarat Agung Yang Pertama kali pada 27 Mac yang lalu dengan penuh gemilang dihadiri oleh 10,000 orang di Dewan Tun Razak 1, PWTC. Perhimpunan kali ini menandakan kebangkitan umat Melayu dan Pribumi dalam mempertahankan agenda Melayu dan bumiputra seiring dengan institusi dan pertubuhan Melayu yang lain.

Usul usul berkenaan pendidikan, ekonomi,keselamatan dan agama telah berjaya dibahas dan diluluskan oleh perwakilan dengan sebulat suara.

Berapa biro telah diwujudkan termasuk biro undang undang yang akan di anggotai oleh jawatankuasa seramai 10 orang dari kalangan profesional khususnya pengamal undang undang dan pakar dalam bidang undang undang seperti pertubuhan, keluarga,perdagangan termasuk islamic banking dan hartanah yang kesemuanya bertujuan memberi pandangan untuk memperkasakan orang Melayu dan pribumi dalam berbagai bidang terutamanya perdagangan tempatan dan antarabangsa. Penubuhan jawantankuasa undang undang juga adalah untuk memperkasakan penerapan nilai nilai perundangan Islam.

Di kesempatan ini kami menjemput mana mana pengamal undang undang atau mana mana akademi undang undang untuk meanggotai jawatankuasa tersebut.

Selain dari fungsi jawantankuasa untuk mempertahankan PERKASA dalam apa jua isu yg melibatkan perundangan, Jawatankuasa juga berfungsi untuk mengkaji mana mana undang undang yang sedia ada dan perlu di buat pindaan yang sewajarnya bagi manfaat umat Melayu dan pribumi sejajar dengan peruntukan Perlembagaan negara. Jawatankuasa ini juga akan bergerak seiring dengan apa jua persatuan perundangan lain seperti Persatuan Peguam Muslim, Persatuan Peguam Syarie,Kumpulan Pembela Peguam Syarie atau pun mana mana jawatankuasa undang undang pertubuhan lain yang sealiran dengan matlamat utama PERKASA iaitu memartabatkan perjuangan dan mempertahankan hak orang Melayu dan bumiputra.

Kepada sesiapa yang berminat bolehlah berhubung dengan sekretariat PERKASA pusat atau pun boleh emailkan kepada dauddaros@yahoo.com ( Untuk Perhatian : Dato Haji Hamzah - Pengerusi Biro Undang undang PERKASA).
Sila nyatakan bersama biodata tuan/puan secara ringkas.

Monday, March 22, 2010

SETAHUN JAGUNG.....KESIAN KAT 'DIA'

Kalau bayi umur setahun lebih memang seronok di ajak bermain.Baru pandai senyum apabila di agah, kalau kepenatan pulang dari kerja tengok keletah mereka hilang rasa penat.
Itu kalau bayi, namun PERKASA pun umpama bayi yang baru lahir. Masih banyak kekurangan diri, banyak lagi yang perlu dibaiki. Iyalah, baru setahun jagung., 27 Mac ini baru AGM pertama akan diadakan.
Marah,seronok,kelakar dan bangga pun ada sejak kebelakangan ini apabila mengenangkan PERKASA. Apabila baca harakahdaily,baca malaysiakini banyak isu tentang PERKASA timbul. Termasuklah akbar macam The Sun dan saya percaya banyak juga blog blog lain yang ulas tentang PERKASA.
Macam macam ada. Ada yang suka, ada yang marah. Nampaknya walaupun baru setahun jagung PERKASA telah mewarnai dunia politik negara dengan berbagai warna.
Pihak yang takut pada perpaduan orang Melayu hentam PERKASA. Macam macam tuduhan dilemparkan. Lim kit Siang kata perkasa syaitan. Pedulikanlah dengan Lim Kit Siang sebab 'syaitan memang tengok semua orang macam dia'.
Tapi ada juga mahkluk yang dakwa dia ni 'I Am Malay Too' yang marah PERKASA. Katanya fakta dan perjuangan PERKASA menakutkan orang Melayu.
Iyalah, macamana dia tak marah sebab Presiden PERKASA tak ikut jejak langkah dia. Masa pilihanraya hilang entah kemana, habis pilihanraya dapat jadi menteri. Lagipun diakan peguam berkaliber, pembela institusi kehakiman. dapat claim untuk bekas bekas hakim berjuta juta. Sebab fakta dan perjuangan dia yang 'original'.
Siapalah 'dia' nak dibandingkan dengan Presiden PERKASA. Bertanding Pilihanraya pun atas tiket tumpang
Dakwanya penuh bergaya, 'bukan jawatan yang dicari'. Sebab itu walaupun menteri dia sanggup letak jawatan, ramai orang nak 'dia'. Biasalah, orang hipokrit ni senang diterima, sebab berpura pura memang kerja dia.
Kesian dengan 'dia'. belajar tinggi tapi pendirian entah kemana...

Wednesday, March 17, 2010

MELAYU! CUKUP LAH...

"Dah 53 tahun merdeka, apa yang di sibukkan dengan ketuanan Melayu. Melayu memang dah jadi tuan pun,bukan ke Agong tu orang Melayu. raja raja Melayu masih ada, kenapa nak sibuk sangat tentang hak? orang lain tak ada hak? India,Cina pun warganegara jugak, India Cina pun bangsa Malaysia jugak.India, Cina pun menyumbang pada pembangunan Malaysia, malah lebih banyak dari orang Melayu. dah 53 tahun tak kisah pun orang Melayu dapat kontrak kerajaan, dapat keistimewaan macam macam, di panggil bumiputra. Ada diskaun 10% kalau beli rumah, ada bumi lot. India Cina bayar lebih kalau beli rumah, kami banyak yang tak dapat biasiswa kerajaan, sekolah kami tak dapat bantuan, orang Melayu memang tamak haloba. patutlah susah maju!"
---------------------------------------
"Memang kami sibuk cakap pasal hak! sebab ada dan wujudnya orang orang yang macam kamu!
Ilmu ada tapi letak kat lutut. buta hati, buta mata buta Sejarah. Malaysia wujud kerana adanya Perlembagaan. Perlembagaan itu bukan buku tepi jalan, Perlembagaan tu menjamin kestabilan negara. Bukan soal 53 tahun dah merdeka tapi soalnya kerana adanya Perlembagaan negara Malaysia negara ini mencapai kemerdekaan. Sebenarnya bukan orang Melayu yang sibuk mempertahankan hak, orang bukan Melayu dan bumiputra yang sibuk gilakan hak orang bumiputra.Bukan orang Melayu yang tamak haloba, tapi sebaliknya.Dalam Perlembagaan Malaysia semua dah ada. Ikut sajalah.habis cerita, aman negara."

Monday, March 15, 2010

MESYUARAT KHAS PERKASA NS (17/3/2020)

Satu mesyuarat khas akan diadakan pada 17/3/ pada jam 9.00 Malam di Restoran Nelayan (tingkat 1), Rahang square.
Minit : Persediaan ke Mesyuarat Agung PERKASA dan hal hal berkaitan.
Semua ahli dan yang berminat menjadi ahli PERKASA dijemput hadir.

Harap maklum.

Thursday, March 11, 2010

SERANGAN WAKTU SUBUH

Terdapat kecenderungan ramai untuk melihat tindakan tindakan Dr Mahathir dari sudut politik semasa,kepentingan UMNO,Barisan Nasional atau dirinya sendiri tanpa memberikan perhatian kepada latar belakang asalnya sebagai pejuang kemerdekaan negara yang terus didorong oleh sentimen antikolonialisme dan komitmennya untuk menghapuskan sisa sisa penjajah dan pemikiran kolonial.
Komitmen itu menyebabkan beliau sanggup menghadapi risiko dari dalam dan luar negara dan menimbulkan kebimbangan dalam negara terhadap reaksi balas kuasa kuasa besar dan bekas penjajah. Kontroversi dan kekecohan telah berbangkit mengenainya.
Hal ini telah dilihat dalam tindakan beliau mengambil alih korporat korporat besar Inggeris,menuntut kembali Carcosa yang dihadiahkan kepada kerajaan British,mempersoalkan tindak tanduk badan kehakiman negara,mengecam dengan keras dasar perlindungan Barat dan Amerika serta mendekatkan Malaysia dengan Dunia Ketiga.
Hanya kira kira dua bulan setelah menjadi Perdana Menteri, Dr Mahathir telah mengemparkan Britain dengan tindakan mengambil alih Guthrie Corporation menerusi 'Serangan waktu Subuh' di London Stock Exchange (LSE) oleh Perbadanan Nasional Berhad (PNB) pada 7 September 1981.
Sebelum itu Guthrie yang memiliki kira kira 200,000 ekar ladang getah,kelapa sawit dan koko dikuasai sepenuhnya oleh British.
Serangan waktu subuh ini mengembalikan kuasa milik ladang itu kepada rakyat Malaysia dan dengan itu menyelamatkan beratus juta ringgit wang Malaysia daripada mengalir ke tangan para pemegang saham luar.
Tindakan itu menyebabkan kerajaan British bertindak serta merta menukarkan peraturan mengambil alih syarikat di London Stock Exchange. Sejak itu syarikat atau orang perseorangan yang bertujuan berbuat demikian dikehendaki memberi notis terlebih dahulu.
-petikan dari 'Mahathir di sebalik tabir'-

MESYUARAT PENAJA PD DI TUNDA

MESYUARAT PENAJA DAERAH PORT DICKSON YANG SEPATUTNYA PADA 12/3 DITUNDA KEPADA 15/3/2010 JAM 9.00 MALAM ATAS SEBAB YANG TIDAK DAPAT DIELAKKAN. HARAP MAKLUM.

-10.50 pagi
11/3/10

Tuesday, March 9, 2010

ORANG MELAYU KAYA...?

"Saya tak mahu orang Melayu terlalu mempersoalkan orang Melayu yang telah menjadi kaya.Kenapa kita tidak mempersoalkan orang bukan Melayu yang telah menjadi kaya?"
Pertama sekali kita harus menerima kenyataan beberapa orang Melayu yang menjadi kaya sekarang berasal daripada orang miskin dan tentulah mereka juga telah menghadapi keadaan yang sama seperti orang yang masih bersusah payah untuk menjadi kaya. Yang susah ialah dalam peringkat miskin untuk menjadi kaya tetapi apabila kaya,mudah untuk mendapat pinjaman wang bank dan sebagainya.
Saya tidak nampak dalam negara kita orang Melayu yang berusaha untuk menjadi kaya benar benar tertekan,malah bukti bukti menunjukkan bahwa beberapa orang yang dahulunya miskin telah menjadi kaya,tapi kalau dibandingkan dengan orang bukan Melayu, sebenarnya kekayaan orang Melayu itu tidaklah seberapa sangat.
Memanglah kita tidak dapat mengkayakan semua orang sekaligus.Pada peringkat awal kita hanya nampak seorang dua sahaja tetapi saya sama sekali tidak bersetuju apabila seorang dua Melayu menjadi kaya maka timbullah macam macam tuduhan dan membuat kesimpulan bahawa setiap orang kaya Melayu mesti menipu dan jahat.
Kita mestilah membuat keputusan sama ada kita mahukan kepada kekayaan ataupu kita mahu pada kemiskinan."
Kalau kita tidak sanggup melihat kekayaan orang Melayu maka kita mestilah sanggup untuk menjadi miskin dan kalau kita mahu melihat orang Melayu kaya, maka kita janganlah mempersoalkan sangat tentang seorang dua orang Melayu yang menjadi kaya.
Kita selalu menyalahkan orang lain. Ini adalah sifat kita yang salah.Kita harus membetulkan kesilapan kita dan kita tak boleh mengharapkan orang lain membetulkan kesilapan kita.
Kita tak boleh mencapai sesuatu dengan cara yang senang dan singkat, masuk dalam perniagaan dan terus mahu menjadi kaya,masuk dalam politik terus mahu jadi menteri atau kedudukan penting dalam parti dan apabila kita tidak dapat terus membusukkan orang itu dan orang ini yang hanya kelulusan sekolah Melayu jadi menteri ,tak layak dan sebagainya.
Tapi mereka lupa bagaimana orang yang berkelulusan rendah ini sejak awal lagi telah bekerja keras dan telah mengorbankan segala kepentingan mereka.
Saya sendiri menjadi menteri sesudah lebih 30 tahun berjuang dalam politik.
-Tun Mahathir-
Utusan Malaysia,11 Jun 1978

Saturday, March 6, 2010

PERLEMBAGAAN DAN HAK ASASI MELAYU

Tiada siapa pun yang dapat menafikan bahawa pada asalnya negara ini adalah sebuah negara orang Melayu dan merekalah yang menjadi bumiputeranya.Oleh sebab itulah Perlembagaan mesti mengadakan syarat syarat khas mengenai adat istiadat dan hak hak orang Melayu.
Syarat syarat ini yang terkandung dalam Perlembagaan Negara kita.Mestilah diingatkan bahawa Perlembagan negara kita ini telah digubal setelah mendapat kata sepakat daripada semua kaum kerana mereka memahami dan menyedari kedudukan istimewa orang Melayu. Oleh kerana orang Melayu cenderung kepada pemerintahan beraja, maka perlembagaan telah menentukan bahawa negara ini mestilah diperintah oleh seorang raja dan salah seorang sultan yang memerintah dipilih menjadi Yang Dipertuan Agong.
Bahkan perlembagaan juga telah menentukan perkara perkara yang lain bagi orang Melayu.Ia mengakui bahawa semasa Perlembagaan itu digubal dengan persetujuan semua pihak, setiap yang telah sedar dan menerima hakikat bahawa kedudukan ekonomi orang Melayu telah tertinggal kebelakang daripada kaum lain yang duduk dinegara ini. Hakikat ini tidak dapat dinafikan oleh sesiapa pun. Oleh itu, satu syarat khas telah dimasukkan untuk mengatasi kemunduran ekonomi orang Melayu.
Sesungguhnya, laporan Suruhanjaya Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu menyatakan "bahawa sebagai hasil daripada perjanjian perjanjian asal dengan negeri negeri Melayu yang ditegaskan dari semasa ke semasa, maka kedudukan istimewa orang Melayu ini SENTIASALAH DIAKUI dan pengakuan ini telah dinyatakan sekali lagi dalam Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1948 (Sila ambil perhatian perkatan perkataan 'SENTIASALAH DIAKUI').
Selanjutnya,suruhanjaya itu menyatakan bahawa ketika itu terdapat empat perkara mengenai kedudukan istimewa orang Melayu yang diakui dan diberi perlindungan. Perkara perkara itu ialah:
1-Tanah simpanan orang Melayu dalam negara;
2-Peruntukan khas (kouta) untuk kemasukan ke dalam jawatan kerajaan;
3-Peruntukan khas (kouta)mengenai pengeluaran permit dan lesen untuk menjalankan sesetengah perniagaan seperti lesen lori dan kereta sewa;
4-Biasiswa ,samada yang merupakan bantuan sepenuhnya atau sebahagian serta berbagai lagi rupa bantuan yang lain untuk tujuan pelajaran.
Suruhanjaya itu menyatakan bahawa "orang Melayu akan menghadapi kedudukan yang sangat lemah berbanding dengan kaum lain sekiranya syarat syarat istimewa ini ditarik dengan tiba tiba". Mereka membuat perakuan supaya kedudukan yang terdapat pada waktu itu patutlah diteruskan untuk jangka masa yang panjang.
Dengan lain perkataan,ahli ahli suruhanjaya itu telah menyatakan bahawa keutamaan ekonomi bagi orang Melayu sangatlah perlu. Kesemua pendapat ini telah dimasukkan dalam Perlembagaan.

Friday, March 5, 2010

Thursday, March 4, 2010

PENGERUSI PENAJA DAERAH DI NEGERI SEMBILAN

PORT DICKSON:
EN.SHAHARUDIN 019-6615356

KUALA PILAH:
EN. KAMARULZAMAN BIN KAMDIAS 012-6016489

JELEBU:
TUAN HAJI MUHI BIN ABD WAHAB 012-3140387

JEMPOL:
EN.SULAIMAN BIN NORDIN 012-6277044

KEPADA SESIAPA YANG BERMINAT BOLEHLAH BERHUBUNG TERUS DENGAN PENGERUSI PENGERUSI DAERAH YANG BERKENAAN.

MESYUARAT PENAJA DAERAH PORT DICKSON AKAN DIADAKAN PADA 12/03/10.
SILA HUBUNGI PENGERUSI PORT DICKSON EN SHAHARUDIN

Monday, March 1, 2010

KERA DIHUTAN DI SUSUKAN...

Selaras dengan kemajuan yang telah kita capai selama 53 tahun kemerdekaan, ekonomi negara bergerak maju dan taraf sosial rakyat juga meningkat. Namun bersama kemajuan dan perkembangan ini apakah kaum pribumi sudah berpuas hati dengan pencapaian setakat ini. Mereka yang mendatang telah memonopoli kekayaan negara bertuah ini dengan bergerak jauh meninggalkan kita dalam ranking kejayaan ekonomi.
Nama nama tokoh korporat seperti Robert Kwok si raja gula, YTL group, Ananda Krisnan dan lain lain lagi tidak perlu di perkenalkan. Mengapakah mereka begitu jauh meninggalkan kaum Melayu dan bumiputra dalam ranking ekonomi?
Apakah dasar DEB yang diperkenalkan berpuluh tahun dahulu tidak mampu meletakkan bumiputra dalam ranking teratas.? Nama nama di atas lahir di zaman DEB, walaupun mereka bukan bumiputra.
Di akhir akhir ini timbul isu oleh golongan bukan bumiputra supaya DEB dimansuhkan. Segala bantuan atau subsidi kerajaan kepada bumiputra ingin dimansuhkan dan digantikan dengan sistem terbuka kepada semua kaum. Isu ini ditimbulkan oleh orang berjaya kerana bantuan kerajaan walaupun mereka bukan bumiputra. Mereka menjadi kaya dan membina empayar hasil monopoli yag di berikan kerajaan seperti AP gula, Perjanjian membekal tenaga elektrik (IPP) kepada TNB yang berat sebelah dan monopoli rangkaian penyiaran berbayar, Kini selepas mereka berjaya dengan 'tongkat kerajaan Melayu' mereka pula menyalak meminta hak yang kerajaan berikan kepada kaum pribumi yang sememangnya berhak mendapat hak mereka.
Bukan setakat itu yang kerajaan Melayu berikan kepada bukan Bumiputra, sumber kekayaan lain seperti kawasan balak, pasir sungai dan lain lain sumber alam juga diberikan. Apakah dengan pemberian ini mereka akan bersyukur dan setia pada negara ini?
Apakah jaminan mereka tidak akan bongkak pada pribumi yang sepatutnya lebih berhak.
Cukuplah bagi tongkat pada mereka kerana hak pribumi ini semakin terhakis, Hutan belantara akan susut, tanah tanah semakin sempit, pasir pasir semakin hilang. Cukuplah 'susukan kera di hutan kerana anak dirumah dah hampir mati kehausan'.
Apakah pribumi ini tidak mampu menguruskan hasil mahsul tanah air?
Adakah jaminan setelah khazanah bumi ini semakin hilang kerajaan Melayu ini masih dipanggil tuan?
Berilah peluang yang lebih luas pula pada anak pribumi ini menikmati hasil tanah bertuah ini.
Pastikanlah bahawa pribumi bukan sekadar 'sleeping partner' apabila ada syarikat pribumi memohon hasil mahsul untuk dikerjakan.
Namun hakikat sebenarnya masih ramai pribumi yang sanggup menjual maruah diri untuk keuntungan peribadi. Semangat manusia yang tiada jatidiri.
Umpama rangkap lagu;
Nenek moyang kaya raya,
tergadai seluruh harta benda,
Akibat sengketa sesama lah kita,
Bumi dipijak milik orang....