"TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA" KATA KATA KERAMAT, NAMUN APAKAH ERTINYA JIKA MELAYU HANYA TINGGAL NAMA DI TANAH AIRNYA SENDIRI..



"PERKASA PEMBELA BANGSA, BENTENG NEGARA, TANAH BERDAULAT"


(MOHON ADD FRIEND DI FACEBOOK: www.facebook/perkasanegerisembilan UNTUK INFO YG LEBIH AKTIF)
ADAT ORANG MANDI DI KOLAM,
TIDAK MANDI MEMBASUH MUKA,
ADAT ORANG BERTIKAM,
TIDAK MATI MERASA LUKA.

13 Mei merupakan satu pengalaman dan pengajaran yang tidak dapat kita lupakan buat selama lamanya.Kerana kejadian itu dapat menunjukkan kepada kita semua tentang bahaya bahaya yang boleh timbul sekiranya kita terlampau lalai atau cuai.
Kita seharusnya bangga dengan apa yang telah kita capai.Dengan semangat perpaduan dan keharmonian serta kerjasama dan rasa muhibah,maka kita telah mengatasi segala kesulitan untuk mencapai kemajuan dan kemakmuran yang tidak ada tolok bandingnya.
Oleh itu,amatlah mustahak bagi kita semua untuk cuba sedaya upaya hidup bersama sama dan cuba memahami antara satu sama lain dengan semangat persefahaman,hormat menghormati agar kita dapat memelihara keharmonian dan keamanan.
-Tunku Abdul Rahman,1969-
PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA) NEGERI SEMBILAN DARUL KHUSUS TELAH DI LANCARKAN SECARA RASMI PADA 21 JUN 2009 PADA JAM 8.30 MALAM BERTEMPAT DI KOMPLEKS BELIA DAN SUKAN PAROI OLEH YB DATUK IBRAHIM BIN ALI, PRESIDEN PERKASA MALAYSIA

Wednesday, May 5, 2010

KUNJUNGAN HORMAT KE KOTA PADANG,SUMATERA BARAT

Dari kiri: Setiausaha Kehormat Partai Golkar Sumbar, YDP Perkasa NS Datuk Noor Nordin, Pak Aristo Wakil Gabenor (timbalan) Sumatera Barat. Di rumah Gabenor Sumbar selepas makan tengahari.
-------------------------------------------------------------------------------
Pada 30 April yang lalu rombongan Perkasa NS yang diketuai oleh Datuk Mohd Noor Nordin (YDP) dan Datuk Yusof Hermain Shah (Timbalan YDP) telah berkunjung ke kota Padang, Sumatera Barat, Indonesia atas undangan Pak Wahyu Wariaman sempena perlantikan beliau sebagai Pengurus DPD Partai Golkar Kota Padang.Kunjungan hormat ini juga untuk mengukuhkan hubungan antara 2 buah negeri yang berbudaya Minangkabau walaupun dari d2 negara yang berbeza. Walaupun kota Padang baru mengalami gempa yang menyebabkan kemusnahan infrastuktur yang teruk namun masyarakat mereka kini bangkit semula dengan penuh semangat juang yang tinggi untuk memulihkan kembali semangat dan ekonomi mereka. Rombongan telah disambut meriah sejak tiba di Minangkabau Internasional Airport dengan 7 buah MPV di iringi pasukan polis trafik Kota Padang sehingga ke penginapan di Hotel Pangeran Beach dan seterusnya ke majlis makan tengahari di rumah Gabenor Sumatera Barat (Sumbar) dan selepas itu ke majlis perlantikan di dewan RRI Indonesia di Kota Padang.
----------------------------------------------------------------------------------
Datuk Yusof Hermain Shah (Timbalan YDP Perkasa NS) dan Ahli Exco Partai Golkar Sumatera Barat.
------------------------------------------------------------------------------

Majlis makan tengahari rombongan Perkasa NS dan wakil gabenor Sumbar serta barisan kepimpinan tertinggi Partai Golkar Sumbar.
------------------------------------------------------------------------------------
Ucapan tahniah SELAMAT SUKSES dari YDP Perkasa NS kepada Pengurus DPP Partai Golkar Kota Padang yang baru iaitu Pak Wahyu Wariman.

No comments: